Aktualności

2 listopada 2016

Geomarketing w biznesie

Przypadkowo znaleźliśmy artykuł, którego współtwórcami byliśmy jakiś czas temu. Poniżej jedynie mały fragment tego bardzo obszernego i ciekawego artykułu. Zapraszamy do lektury

Biznesowa geografia

Tak jak każdy rynek rządzi się swoimi prawami, tak i każde osiedle ma swoją unikalną charakterystykę. O jej kształcie decydują cechy zamieszkującej ją społeczności, m.in.: wiek, zamożność i wykształcenie.

Świadomość profilu mieszkańców może okazać się nieoceniona przy wyborze biznesu. By ją zdobyć, można poprosić o pomoc firmę zajmującą się geomarketingiem.

– Nawet początkujący przedsiębiorca wie, że są różnice między grupami docelowymi banków, sklepów spożywczych i myjni samochodowych. My staramy się stworzyć portret danej społeczności, posiłkując się danymi z GUS-u i nakładając je na mapę – mówi Rafał Wanke, właściciel agencji marketingowej nowyPOZIOM. – Wiedząc, jaki profil placówki handlowej lub usługowej interesuje klienta, jesteśmy w stanie zbadać, w jakiej lokalizacji powinien on rozważać otwarcie firmy. Patrzymy nie tylko na specyfikę potencjalnych klientów, ale i ceny nieruchomości oraz rozmieszczenie placówek konkurencji.

Wraz z geolokalizacją agencje marketingowe przygotowują gotową strategię promocji, podpowiadając, jakich narzędzi reklamowych najlepiej używać w danym miejscu prowadzenia biznesu. Budżet? W zasięgu małych firm.

– Załóżmy, że zgłosi się do nas osoba chcąca założyć salon fryzjerski. Ma już upatrzoną dzielnicę w mieście poniżej 50 tys. mieszkańców. Wówczas koszt dokonania geolokalizacji wraz ze wskazaniem skutecznej promocji marketingowej na wybranym obszarze nie powinien przekroczyć 5 tys. zł netto – mówi Wanke.

Być może więc warto uwzględnić go w biznesplanie. Zwłaszcza że w przypadku otwierania sklepu lub punktu usługowego w lokalizacji osiedlowej całkowity budżet przedsięwzięcia przekroczy tę kwotę nawet kilkudziesięciokrotnie.

——

fragment artykułu „7 opłacalnych biznesów na osiedlu”, pełna wersja:

http://biznes.onet.pl/7-oplacalnych-biznesow-na-osiedlu/peg1r